rychlsot linky smerem K serveru

Peter Sedivy - PeSe pese at pese.sk
Wed Jun 4 13:51:44 CEST 2003

On Tue, 3 Jun 2003, Liquid wrote:

> Dobry den,
> zjistil jsem neblahou vec u sveho serveru.
> Provoz od meho serveru do internetu je bezproblemovy, a maximalne rychly v
> ramci 100 mbps lince. Ale problem je v provozu smerem K serveru. To odpovida
> zhruba 2 mbps lince.
>
> Server lezi na paterni siti na 100 mbps, FBSD 4.8 - Stable, sitove karty
> INTEL PRO 100S (jine jsem nezkousel).

Dobry den

 karta je dobra. Pouzivam aj ja a ide to 100FDX.

Mna napada nasledovne:
na dobu testovania urobit

1) vypnut nasilne vnucovanie fdx
2) ak mate net.inet.icmp.icmplim nastavene zrusit, alebo nastavit na
radovo desattisice
3) vypnut packetfiltre
4) stopnut sietove sluzby, ktore nie su zivotne dolezite pre testovanie.
(posta databazove servre security scanery web a pod.) nechajte si len ftp.
to z distrib.
5) vyhodit ostatnych userov
6) ak tam mate nieco ako kde a pod. tiez vypnut

taketo nech je to po reboote
zadovazte si taky srv aj na druhej strane

prve co robim na lokalnej sieti,
ping -f -r -s 1426
  ( velkost 1426 preto, lebo Ethernet ma datovu cast 46-1500 byte IP
header je 20 byte a ICMP header je 8 byte. 1500-46-20-8 a dostavate tym
padom plne obsadeny eth.)
  ak to je 100Mb/s FDX nesmu behat ziadne bodky ...

tych packetov nej je tak 100 000

druha vec
skuste si stiahnut cez ftp nieco velke, napr. iso image freebsd z toho
druheho servra na svoj server.
 !!! ak budete tahat tie data dajte get dany_image.iso /dev/null !!!
   dev/null preto, aby ste nemerali vykonnost diskov, ale siete

 vo vedlajsom okne si pustite netstat -w1

            input        (Total)           output
   packets  errs      bytes    packets  errs      bytes colls

pri colls to musi pisat nulu

v dalsom okne si dajte netstat -m a sledujte ako sa Vam plnia buffre

napr.
187/912/26624 mbufs in use (current/peak/max):
        160 mbufs allocated to data
        27 mbufs allocated to packet headers
155/604/6656 mbuf clusters in use (current/peak/max)
1436 Kbytes allocated to network (7% of mb_map in use)
0 requests for memory denied
0 requests for memory delayed
0 calls to protocol drain routines

ak sa Vam zacnu tie hodnoty prudko menit nieco nieje ok s TCP stackom

dajte vediet vysledky.

Potom sa uvidi

		PeSe