konzole a mc

Martin Dvorak mdvorak at ninell.cz
Mon May 19 16:22:30 CEST 2003

Zbynek Houska wrote:
> Takze barvy mi jdou jen pod KDE konsoli..., xterm je cb a aterm se chystam
> nainstalit az dnes.
>
> Zajima mne kde by mohla byt chyba s tou hlaskou "not a linux terminal" a kde
> vaznou ty barvy? Prece nebudu pouzivat KDE jenom kvuli barvam v mc.
>
> Ne ze by to bylo zivotne dulezite, ale obcas by to pomohlo...

MC je terminalova aplikace, typ terminalu definuje promenna TERM. MC
funguje 100% jenom s nekterymi typy terminalu. Pod nekterymi se vubec
nespusti, pod nekterymi se "pro jistotu" pusti bez barev (pokud nejsou
barvy explicitne zapnuty spustenim s parametrem -c). Nejlepe podporovany
jsou pravdepodobne xterm a linux. Doporucuji pohrat si s nastavenim
promenne TERM. Samozrejme dany typ terminalu musi podporovat i vas
klient (na konzoli mi MC chodi bezvadne s defaultnim cons25).

-md-