porty pre non-root uzivatela

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Mon Apr 28 13:29:33 CEST 2003

Pekny den!

Praca s portami mi je jasna, make a make install v /usr/ports pouzivam
bezne. Teraz sa pokusam robit toto iste, ale s tym, ze make install
nedavam ako root ale ako bezny uzivatel.

Cast sa mi podarilo vyriesit nastavenim premennych WRKDIRPREFIX, PREFIX a
DISTDIR tak, aby ukazovali do mojho homediru. Ked v
/usr/ports/KonkretnyPort dam make install, zastavi sa tuto:

===>   Registering installation for pkgconfig-0.15.0
mkdir: /var/db/pkg/pkgconfig-0.15.0: Permission denied

Takze problem nastava v zaregistrovani skompilovaneho portu do systemu.
Dve otazky ma napadaju:

1) Da sa nejako nastavit, aby sa skompilovany port zaregistroval v mojom
homedire?
2) Ked takto skompilovane porty pouziva iba ten uzivatel, ktory ix aj
skompiloval, potrebuje vobec to registrovanie?

Snad som bol zrozumitelny. Dakujem za pripomienky a odpovede.

Stefan Kremen