ceska klavesnice a konzole

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Apr 10 19:19:09 CEST 2003

Bařina wrote (2003/04/10):
> je i adresar s cestinou. Vsiml jsem si ze je tam i klavesnice qwerty. Jen
> nevim kam a jak ji do systemu naistalovat ?

To je pro X Window.

Pro konzolu: Zkuste se podivat do souboru
/usr/share/syscons/keymaps/cs.latin2.qwertz.kbd - a myslim, ze
prohozeni y a z az tak slozite neni. Klavesy 021 a 044 jsou
pro normalni rezim, klavesy 149 a 172 pro alternativni (cesky)
rezim - staci prohodit prislusne radky (149 textA / 172 textB =>
149 textB / 172 textA), znovu mapu zavest, a mel byste mit qwerty.