ceska klavesnice a konzole

Bařina barinap at zln.cz
Tue Apr 8 18:57:40 CEST 2003

Dobry den,
jsem zacatecnik. Koupil jsem si dve knizky v cestine co o FreeBSD vysli. Jsem
zvykli pracovat s Linuxem. Hned na zacatku jsem ale narazil s knizek nemuzu
vycist jak dal.
Po instalaci FreeBSD 4.7 jsem si chtel zprovoznit cestinu v konzoli. Behem
instalace jsem zvolil ceske fonty a ceskou klavesnici. V /etc/rc.conf mam
uvedeno:
font8x14="iso02-8x14"
font8x16="iso02-8x16"
font8x8="iso02-8x8"
keymap="cs.latin2.qwertz"

Do souboru /etc/login.conf jsem uvedl :
lang=cs_CZ.ISO8859-2

Klavesnice by mela prepinat levym ALT SHIFT pokud jsem vycetl spavne.Bohuzel
nefunguje. Stejne tak jsem zkousel pepnout jako v linuxu pomozi
PAUSE.Klavesnice se vsak chova podivne. Pri pokusu prepnout klavesnici mi
zapne ScrollLock. CAPS LOCK funguje ale nerozviti kontrolku ze je zapnuty.

Zobrazovani ceskych znaku funguje. Nefunguje jen klavesnice.Je ve FreeBSD
nejaky inputrc jako treba v Debian Linuxu aby zacal psat cesky ?

Cetl jsem take ze kurzor mysi v konzoli koliduje s ceskymi znaky. Mys mam v
konzoli sprovoznenou.

midnight commander ma misto ramecku podivne znaky.Aby se to spravilo je nutne
zapnout cons2512 ? Taky v nem nefunguji klavesove zkratky.

Omlouvam za primitivni dotazy. Rad se priucim neco noveho. Jen jsem se hned na
zacatku stratil. Dekuji moc za nakopnuti spravnym smerem.

S pozdravem Pavel Barina