"problemy" s klavesnici

Petr Rehor petr.rehor at i.cz
Thu Apr 3 09:59:00 CEST 2003

> prvni, co me zaujalo na fbsd bylo, ze klavesy delete a
> backspace provadeji stejnou vec (obe mazou jako bckspace). je
> to rys fbsd, nebo nevhodne zvolena charmap?

Timhle problemem jsem se zabyval. Na konzoli generuje backspace
kod ^H a delete ^?. V /etc/termcap je pro cons25 spravne
mapovani ^H na backspce a ^? na delete. Ale v tcsh je mapovan
^? na backspace :-(  Tak jsem si pomohl a do /etc/csh.cshrc
jsem pridal:

	if ($term == "cons25") then
	   bindkey '^?' delete-char
	endif

a delete funguje jak ma.

Podobne je to napriklad u putty, u ktereho pouzivam definici
terminalu vt220, ktery predpoklada pro delete ^[[3~ a putty
ho opravdu posila. Jenom tcsh si ho zapomona namapovat, takze
jsem opet do /etc/csh.cshrc pridal:

	if ($term == "vt220") then
	   bindkey '^[[3~' delete-char
	endif

Jako velmi uzitecne jsem shledal jeste nastaveni historie:

	# Pamatuj si 1000 prikazu
	set history = ( 1000 '%h\t%d %w %D %T\t%R\n' )

	# Historie sloucit misto premazani
	set savehist = ( 1000 merge )

	# V historii hledej podle napsaneho zacatku prikazu
	bindkey -k up history-search-backward
	bindkey -k down history-search-forward

off-topic: Nevite nekdo jak (a jestli vubec) se da takova
vec nasatvit v bashi na Linuxu ?

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz