"problemy" s klavesnici

Ing. Stanislav Sitar sitar at procaut.sk
Thu Apr 3 08:09:26 CEST 2003

> pepa pepovic wrote:
>
> zdravim.
> prvni, co me zaujalo na fbsd bylo, ze klavesy delete a backspace provadeji stejnou vec (obe mazou jako bckspace). je to rys fbsd, nebo nevhodne zvolena charmap?

v tom Ti neviem pomoct

> a jeste neco - ve vim-u (dokonce jsem si prosel i tutorial) a objevil jsem zahadny problem. v tutorialu funguje f jako vsechno, ale ve chvili, kdy se snazim editovat jiz vytvoreny soubor, nebo i vytvorit novy soubor, editor tvrdosijne setrvava v prohlizecim modu a neni ochoten ani na pozadani
> (i/insert) prepnout se do modu editacniho.

Napis presne co robis v tom vim-e
presne ake klavesy stlacas

skus

$ vim ~/pokusny.txt
a teraz stlac
a pis text
stlacenim Escape sa dostanes naspat do prikazoveho riadku
:q!
skonci vim

co Ti vypise prikaz
:ver
?

skus po nastartovani vimu dat prikaz
:source $VIMRUNTIME/bugreport.vim
(hint: pomocou Tab funguje doplnovanie prikazov a ciest
posli mi potom subor
~/bugreport.txt
ktory vznikne

> jakekoli napady, vysvetleni, ci cokoliv jineho (vcetne nadavek) jsem schopny akceptovat. diky

Skus sa prihlasit na mailing list vim-u
je absolutne uzasny VZDY mi doteraz pomohli
a este nikomu sa tam nikdy nevysmiali.
Ani pre uplne elementarne otazky.

                   Stano