Chyba IDE v 5.0-RELEASES

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 29 19:16:13 CET 2003

Jozef Drahovsky napsal/wrote:
> Po vymenach diskov, radicov, manbordov, procesorov a v poslednej rade
> verzii FreeBSD som dosiel k zaveru ze v FreeBSD 5.0-RELEASE
> je chyba pravdepodobme v ovladaci radica diskov IDE.
>

> Mam to odskusane na diskoch 80GB, 40GB, IBM, MAXTOR, ATA33, ATA100.
> O chybe sa dozviete len z logu ( pripadne konzoly) kde bude nasledovna
> hlaska:
>
> kernel: ad0: WRITE command timeout tag=0 serv=0 - resetting
> kernel: ata0: resetting devices ..

	Pokud problem zmizi tim, ze do prikazoveho radku 2nd stage loaderu napisete
set hw.ata.ata_dma=0
a teprve pak budete pokracovat v bootovani kernelu pak jde o
nekompatibilitu ovladace disku a chipsetu radice disku v DMA modu (ta je
daleko pravdepodobnejsi, nez nekompatibilita v PIO).

	Nemusi jit o genericky problem 5.0-RELEASE, ale o problem teto
konkretni verze versus vase konretni verze chipsetu - tedy, nekomu
jinemu se muze (zejmena pokud ma stejny chipset), ale nemusi (zejmena
pokud ma jiny chipset) projevovat.

	At tak ci onak, je pomerne pravdepodobne, ze chyba uz byla opravena.

	Pripominam, ze 5.0-RELEASE neni urcena pro bezne nasazeni, takze
predpokladam, ze nefunkcnost ci poskozene disky nezpusobily nikomu vazne
narodohospodarske skody. Popravde receno, vzhledem k tomu, jakemu okruhu
uzivatelu je 5.0-RELEASE urcena, lze povazovat za takrka velmi
pravdepodobne, ze nezustanete u ni, ale velmi rychle prejdete na
5.0-CURRENT (ktera v tomto pripade zastava roli 5.0-STABLE, ktera jeste
  nevznikla) - a to je reseni, ktere vam v kazdem pripade doporucuji (a
nebo navrat k rade 4.x, pokud nasazeni 5.0 ve vasem konkretnim pripade
bylo nedostatecne rozvazenym cinem).

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz