Root mount failed

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 29 19:07:09 CET 2003

blnbln napsal/wrote:
> Dobry den,
>

> prehazel sem disky v pocitaci a tedka mi pri bootovani 4.7 freeBSD
> pise:
>

> Mounting root from ufs:/dev/ad0s1a
> ad0: raw partition size != slice size
> ad0: start 63, end 1249919, size 1249857
> ad0c: start 63, end 8450189, size 8450127
> ad0: truncatig raw partition
>
> ad0: rejecting partition in BSD label: it isn't entirely within the
> slice
> ad0: start 63, end 1249919, size 7983183

> jenom pro doplneni je to 120Hz Compaq, dva disky + cdrom, puvodne sem
> [...]

	Poskytnute informace jsou prilis nedostatecne pro reseni problemu.

	Velikost RAW partition je, rekl bych, odvozena od velikosti disku
detekovane pri startu - takze by se nam hodil ten radek (pri startu
kernelu), ktery popisuje detekci disku ad0 - nejlepe ve verbose rezimu
(a jelikoz doslo k pridani disku, nejlepsi bude poslat prislusny radek
od obou).

	'c' slice size je, pro zmenu, soucasti labelu, procez by se nam hodil
vypis partition onoho disku (fdisk) a vypis slice s FreeBSD (disklabel).

	Pisete, ze problem nastal po prehazeni disku - takze by nebylo
nezajimave vedet, jak byly disky na radici puvodne a jak jsou tam nyni a
zajimava by byla i informace, zda se problem po uvedeni do puvodni
konfigurace ztrati, pretrva v nezmenene podobe ci se nejak zmeni.

	Z toho minima poskytnutych informaci to zatim bypada tak, ze je, z
nejakeho duvodu, poskozen zaznam pro partition C v labelu disku. To muze
byt spravna diagnoza, ale take muzu byt uplne vedle, takze nedoporucuji
z teto domenky vyvodit nejakou zachrannou akci - ledaze dobre vite, co
delat.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz