FREEBSD-5 RELEASE, NVIDIA

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Tue Mar 25 14:10:55 CET 2003

On út, 2003-03-25 at 13:29, Josef Varilek wrote:

> Dobry den,
>
> Mel bych jednu prosbu o radu-
>
> nainstaloval jsem si freebsd, vypada to celkem skvele, az na jednu vec,
> a to klasickou nefunkcnost standartniho ovladace nv z xf86 na NV gf4
>

> po standartni instalaci a konfiguraci xfree byla po spusteni cerna obrazovka

Muzes nam ukazat relevantni cast /var/log/XFree86.0.log ?

> provedl jsem upgrade na XFree 4.3 (pres ports)
>
> - pokus o kompilaci ndiveru z ports/x11/nvidia-driver
>
> ohlasi chybu
>
> You need a more recent version of -CURRENT for this driver
>
> z readme driveru NVIDIA je zajimave toto:
> FreeBSD -STABLE versions older than 4.7 and FreeBSD -CURRENT are
> not supported.

Ano, na 5.0 tento ovladac opravdu nefunguje. Firma nVIDIA oficialne
podporuje jen radu 4.x, sikovni hosi z FreeBSD to rozfungovali i na
5.0-CURRENT ale az od "500105", coz je:

5.0-CURRENT after new cdevsw initialization method.
http://www.freebsd.org/doc/en/books/porters-handbook/freebsd-versions.html
coz je po 5.0-RELEASE

> .... cili musi se prekompilovat jadro s nastavenim USER_LDT a

V 5.x je toto standardne zapnute.

> co je horsi, to je ta posledni veta.. existuje verze 5.0 STABLE??

> nebo s verzi 5.0 proste nepujdou X na nvidia geForce4 ??

Xy by meli fungovat s ovladacem "nv" - verim na chybu konfigurace na
vasi strane. Zkuste poslat ty logy. Binarni ovladac od nvidie fungovat
nebude.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
That's no ordinary rabbit.