Fdisk a prekrizene partitions

Scoobie Ray scoobie at mail.ru
Fri Mar 21 00:25:51 CET 2003

    Tezko rict, jestli je to chyba fdisku. Muzu jen rict, ze od urcite doby vzdy kontroluji, kde zacina po pripade konci disk at uz primarni ci v rozsirene oblasti (To se tyka vsech OS!!!). S PQ patrne nic neudelate, aspon semnou se nebavil, jen vypsal neakou chybovou hlasku a skoncil.
    Pod Linuxem existuje soft, ktery umi taky udelat resize, ale jeho jmeno si nepamatuji, jen vim, ze je dodavan s Debianem. Mozna ten by to zvladnul. Pokud ne, budete muset smazat primarni disk BSD a pro jistotu bych jeste naformatoval swap. Pak vytvorit primarni disk (slice) pod jinym OS, spustit instalaci BSD a udelat jen rozmisteni partition (v slice).
    Pokud to, co jsem popsal v predchozim odstavci nezabere, budete muset smazat i rozsirenou partition, coz uz je drasticke reseni, avsak na 100% ucinne.
    Jeste bych vam doporucil, kdyz uz budete hybat s disky, dat BSD disk pred rozsirenou partisnu. Mit primarni disk za rozsirenou oblasti neni zvykem.