2 internetova pripojeni

koutek at o-k.cz koutek at o-k.cz
Thu Mar 13 09:41:19 CET 2003

Ahojte vespolek,
snad to uz nekdo z vas resil. Mam klienta co ma dva internetove
poskytovatele. V pripade padu jedne linky by mela automaticky prevzit
kontrolu druha.

Firewall co to vsechno obhospodaruje je FreeBSD 4.x

Reseni ktere me zatim napada:
3 sitove karty:
1... Internet1 => IPadresa1
2... Internet2 => IPadresa2
3... Intranet (switch)=> IPadresa3

Uvnitr jede SMTP, POP, IMAP a samosebou NAT (ipnat), Firewall je na IPFILTERu

Co se tyce posty je to jednoduche:
IPadresa1 ... Primarni MX
IPadresa2 ... Sekundarni MX

Co bych ale rad je i zaloha internetoveho provozu ven, tedy NAT nastavit
tak, aby pri vypadku spojeni zvolil druhou linku a prekladal adresy na ni.

Moc bych prosil nekoho kdo je v tomto sbehlejsi nez ja aby mi poradil jak
na to, pripadne zdali je vubec mozne neco takoveho.

Diky moc
Ondra