Asus PR-DLS/1030

Martin Dvorak mdvorak at ninell.cz
Wed Mar 12 12:28:50 CET 2003

Robert Kania wrote:
> Dobry den,
>
> po horkych (diakritiku doplnujte dle libosti) zkusenostech s SMP na boardu
> Intel SE7500CW2 pod FreeBSD5 hledam novou desku pro nas firemni server.
>
> Zatim je horky adept Asus PR-DLS/1030, proto by mne zajimalo zda nekdo z Vas
> nema s touto deskou zkusenosti.
>
> Dal mne zajima Vas nazor na smysluplnost dvouprocesoroveho systemu pro provoz
> (prevazne) http a sql serveru, popr. nazor zda provozovat SMP system pod
> FreeBSD5, ci jeste pockat na jeho "vyspeni" a pouzit 4.x a pozdeji
> upgradovat.

> [...]

Rozhodne ti v soucasne dobe nedoporucuji pro produkcni nasazeni pouzit
FreeBSD 5.0. Ano, ma mnohem lepsi SMP podporu, KSE atd., ovsem tyto
bajecne technologie jeste nejsou doladeny a v mnoha pripadech jeste
nejsou ani dokonceny. Bohuzel verze 4.x muze mit v SMP konfiguraci s
nekterymi aplikacemi potize, a muze se i stat, ze cely system pobezi v
konfiguraci bez SMP (tj. pouze s jednim procesorem) rychleji nez v
konfiguraci se SMP.

Behame FreeBSD 4.x na ASUS A7M266-D SMP boardu (dva Athlon MP procesory)
  na dvou strojich. Na prvnim je Apache a vse bezi k plne spokojenosti.
Na druhem je MySQL, ktere ma notoricky zname potize s FreeBSD v SMP
konfiguraci. Dosli jsme tak daleko, ze jsme museli SMP na tomto stroji
vypnout. Nyni cekame na stabilni 5.0 verzi FreeBSD a stabilni 4.0 verzi
MySQL, coz doufame umozni pouzit stroj opet v plnem nasazeni.

Martin