USA_RESIDENT v make.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 26 15:28:59 CET 2003

Zbyněk Burget napsal/wrote:
> Jeste bych se chtel zeptat, k cemu je dobry radek USA_RESIDENT v make conf?
>
> Co se stane, pokud ho nastavim na YES?

	Pokud vim, primarni vyznam teto promenne byl v tom, ze pro
USA-REZIDENTY se kryptograficke programy linkovaly oproti knihovne
rsaref (nebo jak se to jmenovalo), protoze to byl jediny povoleny zpusob
jak za nekterych okolnosti bylo mozne pouzit RSA sifrovu bez nutnosti
platit licencni poplatny (protoze RSA algoritmus byl v Americe
patentovan), kdezto ostatnim se RSA kod linkoval z jinych zdrojovych
kodu (RSA algoritmus nebyl mimo USA vetsinou patentove chranen, ale
rsaref nebylo mozne pouzit kvuli licenci, ktera takove uziti zakazovala
- a navic, rsaref byla (patrne zamerne) znehodnocena tak, aby byla pomala).

	V soucasne verzi portu ve vetvi 4-STABLE uz tento option pouzivaji
pouze nasledujici porty:
net/cvsup-mirror
security/gnupg-idea  (Pro USA se nepreklada podpora pro sifrovani idea)
security/krb5* (nejsi-li USA, nestahnou se ti zdrojaky automaticky a
    musis je stahnout rucne - k pobaveni je, ze v pripade, ze jsi-li USA,
    pak se ti stejne zdrojaky nestahnou automaticky a musis je stahnout
    rucne taky ...)
x11-servers/XttXF86srv-common a x11/XFree  (zde promenna ovlivnuje jen
    to, odkud se stahnou nektere casti, X 3.3.6 navic muzeme povazovat
    uz pomalu za obsoletni ...)

	Verzi portu v 5-CURRENT jsem nezkoumal, i kdyz, CD prislo a lezi mi tu
na stole - predpokladam, ze portu s touto zavislosti bude v nejhorsim
pripade stejne.

	Ve zdrojovych kodech obou vetvi zadna zavislost na teto promenne neni.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz