Instalace FreeBSD na PC s Win2000

Martin Nuc martin at nuc.cz
Fri Feb 21 15:03:43 CET 2003

Zdravim,
Takze, mam notebook. Na nem WinXP, WinME, FreeBSD. Jak jsem to udelal? Je to
celkem jednoduche: nejdříve jsem nainstaloval WinXP z cedecek k notebooku,
pak FreeBSD. Nastavil jsem NTFS partition i partition, kde mam FreeBSD jako
bootovaci. Nainstaloval FreeBSD. Pak nastal problem. Kvuli mizerne
kompatibilite starsich programu s WinXP jsem potreboval nejaky systém s
jadrem 98. To ovšem neslo nainstalovat, protože Win98 nebo WinME neumi ntfs.
Stacilo pouzit program BootIt 1.30 (http://terabyteunlimited.com). Tento
skvely program umi menit velikost partition bez ztraty dat a dokonce umi
nastavit 2 primary oddily, takze instalace WinMe probehla bez problemu. Je
pravda, ze při instalaci se prepsal mboot sektor, ale stacilo spustit
instalaci FreeBSD a znovu zapsat do mboot sektoru manager. Nemusi se
preinstalovavat, jen zapsat bootmanager. Další reseni je pouzit BootIt jako
boot manager. Graficky prijemne prosredi i jednoducha konfigurace.

BootIt je sice omezeny 30-ti dny pouzivani, ale crack se da snadno stahnout.
Kdo si potrpi na legální software, necht pouziva jiny.

Martin Nuc
ICQ#: 174624777
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/174624777