bootovani CD-ROM 5.0-RELEASE

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 20 18:05:49 CET 2003

Pavel Hlubík napsal/wrote:

> Manual root filesystem specification:
>                        eg. ufs:da0s1a
>   ?                  List valid disk boot devices
>   <empty line>       Abort manual input

	Moznosti je prilis mnoho a tak vam asi neporadim konkretne - misto toho
zkusim popsat, jak tato faze bootu probiha a vy zu toho mozna vykoukate
lepe, co by mohl byt vas problem. Nejde o presny popis, vynechal jsem
nektere specialni pripady, ktere se te patrne jen tezko tykaji.

	Pri hledani zarizeni s rootovskym filesysttemem se nejprve vyzkousi
zarizeni jehoz jmeno muze byt zakompilovano v kernelu (pokud se tak
stalo) - option ROOTDEVNAME

	Pokud se startovalo z CD, vyzkousi se postupne zarizeni cd0a, acd0a a
wcd0a.

	Dale se pouzije enviromentova promenna vfs.root.mountfrom, kterou plni
loader z udaju, ktere nalezne v /etc/fstab a v konfiguracnich souborech
(/boot/loader.conf).

	Znovu se zkusi zakompilovany default (proc znovu, to veru nevim).

	Pak nasleduje teprve dotaz.

	Tolik zdrojovy kod 4.x, alespon tak, jak jsem ho pochopil -
predpokladam, ze v 5.0 to bude velmi podobne.

	Mimochodem, pred tou casti, kterou jsi poslal, by mela byt jedna nebo
vice hlasek "Mounting root from ...", ktera by mela ukazovat, odkud se
vlastne ten root pokusil vzit. To by take mohlo pomoci ...

	Snad to k necemu bude ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz