Problem s udrzovanim programu v base

Tyman Vladimir Vladimir.Tyman at i.cz
Wed Feb 19 17:39:33 CET 2003

Dan Lukes wrote:

> [...]

O tom jsem prece nemluvil ja mluvim o posledni stabilni verzi (verzi SW
z contrib adresare tedy, kterou nevyviji tym FreeBSD). Stabilni myslim,
ze v ni jsou opraveny chyby a doporucuje ji k produkcnimu nasazeni
ten ci onen vyvojar bind - ISC, sendmail - sendmail.org, openssh - atd.)
Tento SW nevyviji vyvojari FreeBSD je pouze zahrnut do base systemu (byt mozna s urcitymi
modifikacemi). Proto se mi zda normalni kdyz uz SW treti strany do base zahrnu
tak bych mel prijmout reholi jeho aktualizaci tak aby odpovidaly stabilni verzi SW,
kterou doporucuje k produkcnimu nasazeni sam tvurce prislusneho SW.
Pokud maintaineri base (zhruba to co je v /usr/src/contrib) nedrzi krok z vyvojem
tohoto SW tak co muzu jako uzivatel udelat aby to updatovali?
V portech jsou treba v tu chvili verze toho SW v poradku, ale v base ne.
Nemel bych se ohanet tim ze na to nemaji cas, tak to pak nema byt v contrib.
Release tym je preci zodpovedny za system? Pokud se kdysi rozhodli, ze do base
zahrnou SW tretich stran tak na sebe vzali reholi jejich updatovani.
Pokud je skluz ve verzi portu tak presne vim na koho se mam obracet a hlavne si
to mohu rucne upgradovat sam (zasah do portu je jednoduchy) a take nemusim kvuli
tomu rebuildovat cely system.
Koho se mam jako uzivatel dovolavat kdyz chci zmenu v contribu na posledni stabilni
verzi toho ktereho SW?
Nastesti se ten odstup verzi v base posledni dobou hodne zlepsil, ale to neni
zarukou, ze to zase nesklouzne. Take pokud se rozhodnou chybu resit fixem ve stavajici
verzi a ne pouzitim verze primo od tvurce tak ma uzivatel smulu.
Uplne by stacilo, aby slo pri instalaci z CD vybrat, ze nechci openssh, sendmail, openssl
atd. (viz options v make.conf) a tim na sebe jako uzivatel beru odpovednost za jejich instalaci
z pkg/portu. Pri instalaci z CD nemam sanci se zbavit techto veci. Tato zmena by snad az
tak zasadni nebyla.
Doufam, ze uz je to jasnejsi :-)

>         Proc ten utocny ton (pokud se da hovori o tonu emailu) ?

Nechtel jsem aby to vyznelo jako utocny ton, ale protoze se skutecne mijime v diskuzi.
V tomto konkretnim pripade jsem se ptal jak dostanu do base jinou verzi softwaru nez usoudili vyvojari?

> Presunutim BINDu z BASE do portu se tohoto problemu nijak nezbavite.

To co popisujete se tyka libresolv knihovny (bez te se skutecne system neobejde), ale ta je v libc.
Jinak jste si jisty, ze libresolv z contrib/bind budu potrebovat?
Kouknul jsem se do /usr/src/lib/lic/net a ejhle ono tu vse je! (mozna ta nejak s libresolvem
s contrib/bind souvisi dal jsem po tom nebadal, i kdyz pochybuji).
Zrejme je tedy vlastni (FreeBSD) resolv soucasti libc takze vubec s resolv v contrib/bind nema nic spolecneho
(az na spolecne koreny).

Pokud to tak je tak uz vubec nechapu proc je bind soucasti contrib rep. base a proc ho tam release tym drzi.

Zdravim

--
Vladimir Tyman
ICZ a.s.