Problem s SSH

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 17 17:12:22 CET 2003

Král Tomáš wrote:
> Zdravim vsechny pratele FreeBSD,
>
> objevil se mi problem s dlouhou odezvou pro pripojovani pres SSH.

> Pruchodem pres firewall to neni. Jedna se vylozene o problem se vzdalenym serverem, potrebuje na zpracovani prilis dlouhy cas cca 1,5 min. Pritom z vypisu top neni vidno zatizeni nejakym procesem.

	Skoro vzdy, kdyz se otazka tyka site a obsahuje "trva to dlouho, ale
nakonec se to povede", je spravna odpoved "DNS" - jak uz tu radil nekdo
jiny.

	V pripade SSH by pak jeste mohlo jit (kdyby slo o vykonny server a
velky klic) o dlouhou praci s klicovym naterialem - to by se ale
projevilo na zatizeni, takze to nebdue tenhle pripad.

	Nicmene, v pripade SSH jeste pripada moznost, ze neni k dispozici dost
nahodnych cisel potrebnych pro praci s klicovym materialem, a tak by
sshd server jeste mohl cekat na generator nahodnych cisel (/dev/random).

	Nepravdepodobnejsi je ale preci jen to DNS, tedy konkretne to, ze na
serveru nelze zpetne resolvovat IP klienta, ze ktereho prichazi spojeni.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz