Instalace FreeBSD na PC s Win2000

Petr Rehor petr.rehor at i.cz
Sun Feb 16 22:48:11 CET 2003

>   nainstaloval jsem FreeBSD na samostatny diskovy oddil tak, jak
> je to popsano ve FreeBSD handbook. K memu prekvapeni vsak po teto
> instalaci jiz nesel spusti Windows 000 Prof, ktery jsem pouzival
> drive. Zrejme doslo k prepsani MBR obasti disku zavadecem
> FreeBSD. Poradte mi prosim, jak pri instalaci postupovat, aby
> NTFS oddil Win2000 zustal neporusen a zaroven, aby mi bylo pri
> zapnuti PC umozneno vybrat OS, ktery chci spustit.

Jsou dve moznosti - bud jste si prepsal MBR nebo mate jenom
nastavenou jako bootovaci partitionu tu s FreeBSD. Druha varianta
je pomerne jednoduch jak ji napravit - pustte /stand/sysinstall
a oznacte jako bootovaci partition ten s Windows 2000 a potom si
udelejte upravu v C:\boot.ini jak psal Dan Lukes abyste mohl
spoustet i FreeBSD.

Ve druhem pripade si muzete pomoct programkem BootPart z
http://www.winimage.com/bootpart.htm ktery umi prepsat MBR zpatky
na ten z W2K. A taky umi obrobit C:\boot.ini tak, aby bylo mozne
startovat FreeBSD.

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz