problem xircom ve fbsd5

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 10 12:46:00 CET 2003

Radek Adam wrote:
> Kompletni (verbose) dmesg pripojuji nize...
> Jinak jsem zkusil jeste jednou po instalaci pres /stand/sysinstall
> zkonfigurovat xe0 a chytil se i pres DHCP. ICMP pakety, ftp, smtp
> chodi. http nechodi. Zacne vypisovat do messages logu  tyto hlasky...
> kernel: xe0: discard oversize frame (ether type 800 flags 3 len 1518
>max 1514)

	Tuhle chybovou hlasku uz resim tyden na dalku s jednim nestastnikem z
Ruska (ja sam ale tenhle hardware nemam, takze me moznosti jsou v tomto
ohledu dost omezene a on zas neni "kernel-debugger - ne ze ja bych
buhvijaky byl).

> if_xe.ko="NO". Tak nevim jak se tam muze loadovat. Mimo to je
> naloadovan dynamicky ACPI modul. Nemuze tam delat problemy?

	ACPI jsem s nim uz zakazoval, a nejevi se to mit vliv, nicmene, zkus to
- samozrejme, pokud to lze, je treba ACPI zakazat i v BIOSu. Mam take
dojem, ze mas v BIOSu nastaveni PnP OS=NO, zkus Yes (nebo obracene).

	Co jsem s nim chtel vyzkouset (a on uz nebyl schopen) bylo zajistit,
aby karta nesdilela IRQ s cimkoliv. Nicmene, pokud spravne analyzuji
tvuj DMESG tak tak jedina PCI karta, ktera je ve slotu (tedy
nevestavena) je zvukovka a ta zrovna preruseni nesdili. Ostatni zarizeni
jsou, predpokladam, ze vestavena na desce a jejich prehazovani je
nemozne. Pokud je to tak, pak se nas pokusy s prerusenim netykaji a
dokonce nema smysl ani zkouset ruzna prenastaveni BIOS, protoze podle
BIOSu, AGP bridge pouziva pro preruseni stejny fyzicky drat jako PCCARD
bridge a pokud sdili fyzicky jeden vodic tak proste neni zadny zpusob
jak sdileni preruseni zabranit (leda pajkou ;-) )

	Podle vseho co jsem zatim mel moznost na dalku vydebugovat je zatim
dost pravdepodobne, ze jde o chybu ovladace, ktery byl mezi 4.X a 5.X
pomerne dost predela. Bohuzel, nemaje onen hardware nejsem odkazan na
dalkove ladeni a tim se mi prilis nedari zjistit v cem presne ta chyba
spociva ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz