ps: proc size mismatch

Marek Sulovsky skeeve at popelka.ms.mff.cuni.cz
Fri Feb 7 22:47:07 CET 2003

Ahoj

protoze se mi nedavno "pokazil" filesystem (zahadne mi spadl mplayer a
tak nejak s sebou vzal i XFree, tcsh, login, getty, .. atd - jak usuzuji
podle vzniklych core souboru - pocitac se rebootnul a spusta jinku na
soubory byla ztracena - po fscknuti) - byl jsem nucen znovu si
preinstalovat cast systemu. Nainstaloval jsem si FreeBSD 4.7 release,
stahl zdrojaky kernelu a zkusil jsem si zkompilovat jadro se mnou
pridanymi parametry - pridal jsem si (oproti GENERIC configuraci)
USER_LDT, IP_FIREWALL, IP_FIREWALL_VERBOSE, NETSMB, NETSMBCRYPTO,
LIBICONV, LIBMCHAIN, SMBFS a odstranil jsem *PRETTY_PRINT, MATH_EMULATE,
a vetsinu device co se netykaji meho pocitace (ruzne sitovky, scsi
zarizeni, pcmcia apod.). Po uspesn kompilaci a instalaci kernelu jsem
nabootoval a zacaly se dit dosti podivne veci
1. pri spusteni prikazu ps se mi vypise nasledujici
ps: proc size mismatch (25440 total, 1056 chunks)
2. podobne pri spusteni top
kvm_open: proc size mismatch (26500 total, 1056 chunks)
top: out of memory
3. neobvykle casto mi aplikace konci na signal 11 (SIGSEGV) - napriklad
kdyz pod Xy ukoncuji operu (a vetsinu jinych aplikaci) klasickym
"ukoncovatkem" - tak vygeneruje core a rekne ze skoncila na signal 11.

Jeste jednou jsem si to overoval na starem jadre - ze se zadna z techto
veci v nem nedeje.
Prohlizel jsem si dmesg toho "noveho" jadra - ale nenasel jsem nic
podezreleho takze asi nema cenu jej ani pripojovat.

Mohli byste mi nekdo poradit v cem by mohl byt problem nebo kde by se
daly "vydolovat" informace o tom "cim to je ze to dela to co to dela"?

Diky

Marek Sulovsky