Optimalizace a /etc/make.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 3 19:31:06 CET 2003

Liquid wrote:
> 1) Konkretne( se mi jedna optimalizace pro JDK1.3. Nastavil jsem tam:
>
> CPUTYPE=p3

	To v konecnem dusledku znamena, ze se pri volani kompilatoru prida
option '-march=pentiumpro'

> Lze tam nejak nastavit a nejak optimalizovat pro DUAL stroje? Nebo je to
> potom zalezitosti systemu?

	Optimalizace binaru pro dual-cpu stroj je nesmysl. Zadny proces nebezi
v jeden okamzik soucasne na vice procesorech a tak z tohoto pohledu neni
mezi jednoprocesorovou a viceprocesorovou masinou zadny rozdil.

> Co vsechno se da bezpecne pouzit pro optimalizaci na (dual) procesor?

	Pomerne bezpecne je -O0

	Se vzrustajicim cislem za 'O' bezpecnost klesa. V pripade O1 jsem se
jeste s problemem nesetkal ani o nem neslysel coz neznamena, ze tam byt
nemuze, s O2 nemam osobne spatnou zkusenost, ale uz jsem o problemech
slysel a u O3 mam osobni spatnou zkusenost.

> 2) Jake optimalizace zle bezpecne pouzit pro procesor P3 pri kompilaci
> jadra systemu? Komplet, takze vcetne make, make world.

	V pripade kompilace jadra se, pokud vim CPUTYPE pouziva pouze u
kompilace OpenSSL.
	COPTFLAGS lze bez neprimereneho nebezpeci nastavit na '-O1 -pipe', ale
nema to zvlastni smysl protoze to je defaultni hodnota. Na cokoliv se
vztahuje upozorneni, ze pripade jakychkolvi problemu je treba nejprve
vratit COPTFLAGS na defaultni hodnotu. Obdobne varovani se tyka i CPUTYPE.

	Pise take, ze se obe promenne maji ponechat na defaultnich hodnotach i
v pripade pochybnosti. Osobne bych ty pochybnosti doporucoval vzit vazne
v uvahu ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz