daily, security mail - permission denied

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 15 19:18:16 CET 2003

Martin Salac wrote:

> Ze by? :-)
> Myslel jsem si to, kdyz jsem videl permission denied, ale
> nevim KDE denied. Na stanici? Na mailserveru?

	To se zjisti jednoduse. Spusti se "sendmail -v -qR" a on zacne
vyrizovat frontu - a soucasne ukazuje SMTP session, pokude nejake
provadi. No a z takto ziskaneho LOGu by melo byt videt, zda tuto odpoved
dostal od vzdaleneho serveru v ramci (E)SMTP session, nebo zda se o
odesilani ani nepokusil, protoze "permission denied" (a zrejme nemuze k
tem souborum v te fronte).

> No a co se tyce s porovnanim prav k "fungujicim" dopisum - poradis
> prosim jak na to? Prece kdyz mi tam dopadne dopis tak se s nim v
> mziku provede akce a ja ani nestacim zaregistrovat pod jakym jmenem,
> cislem a pravama se tam mihnul ...

	No, posles ho treba na pocitac, na ktery se mu nemuze podarit spojit -
jiste nejaky najdes (a kdyz ne, tak treba xkulesh.vol.cz urcite postu
neprijima - prinejmensim ne v dobe, kdy nemam vytoceno).

	Rozumne je take overit jak je nastaven vlastne samotny sendmail (v
adresari /usr/libexec/sendmail) - mel by byt root:smmsp a mel by byt SGID.

	Nejdulezitejsi je ale shora ziskany log ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz