daily, security mail - permission denied

Martin Salac xsalacm at certicon.cz
Wed Jan 15 16:50:53 CET 2003

Dan Lukes wrote:

>     No, protoze jsou tam ta spatna prava ... ;-)

Ze by? :-)
Myslel jsem si to, kdyz jsem videl permission denied, ale
nevim KDE denied. Na stanici? Na mailserveru?

>     Zacal bych tim, ze bych se podival v jakem adresari jsou vlastne ty
> soubory [dq]fh087MQHb046994 a jaka jsou k nim prava a jak se lisi od
> prav k souboru, ktery "projde" ...

Mno - na jedine misto, kde muzu videt tyto soubory je fronta na
mailserveru:

mailserver# ls -ld /var/spool/mqueue/
drwxr-xr-x  2 root  daemon  5120 Jan 15 16:49 /var/spool/mqueue/

a v nem: ls -l /var/spool/mqueue
-rw-------  1 root  daemon  1233 Jan 15 16:26 qfh0E31MsO019107
-rw-------  1 root  daemon  1228 Jan 15 16:26 qfh0E31MsO019108
-rw-------  1 root  daemon   919 Jan 15 16:26 qfh0E3QPsS019290
-rw-------  1 root  daemon   919 Jan 15 16:26 qfh0E3QPsT019290
-rw-------  1 root  daemon   934 Jan 15 16:26 qfh0E6QPsP020243
...atd

No a co se tyce s porovnanim prav k "fungujicim" dopisum - poradis
prosim jak na to? Prece kdyz mi tam dopadne dopis tak se s nim v
mziku provede akce a ja ani nestacim zaregistrovat pod jakym jmenem,
cislem a pravama se tam mihnul ...

Martin