pravidla IPFW

Pentium pentium.konference at seznam.cz
Sat Jan 4 14:21:18 CET 2003

JJ cetl to mi pomohlo nejakou predstavu a vedet taky kdy a jakej packet
prosel ,ale to neni muj problem ja to zatim resim:
localhost# ipfw list
00001 deny ip from 192.168.1.2 to any via ppp0
00002 deny ip from 192.168.1.5 to any via ppp0
00004 deny ip from 192.168.1.7 to any via ppp0
00050 divert 8668 ip from any to any via ppp0
00100 allow ip from any to any via lo0
00200 deny ip from any to 127.0.0.0/8
00300 deny ip from 127.0.0.0/8 to any
65000 allow ip from any to any
65535 allow ip from any to any

Zatim to resim takto nevyhoda je jasna musim zadavat zakzane adresy a
asi nejde nejak zadat 192.168.1.2-.1.10
Pokud povolim toto co jsi psal
tak predto dam
00001deny ip from any to any via ppp0
> [...]
>00003  ipfw add permit ip from 192.168.1.2 to any via ppp0
00050 divert 8668 ip from any to any via ppp0

Tak timto ale nezabranim ze kdyz si uzivatel 192.168.1.3 zmeni adresu
treba na 192.168.1.1 ,ktery je offline a zmeni vychozi branu rucne tak
jsem v haji a muze kam chce. Proto to vazani na mac adresu ,ale  jeste
jedna vec co kdyz chci povolit
pro 192.168.1.20 internet ? Tak leda psat a mazat pravidla ? Nejde
napsat nejakej script kde zmacknuti 1 je povoleno pro 192.168.1.1 a
opetovne zmacknuti 1 zakazano ? To je asi moc slozite ze ? Ja to mel
totiz takhle v Win nemluvim ani o uctovacim programu to bych nusel pres
nejakou proxy. Jake proxy jsou pro Freebsd nejlepci ? Potrebuji
clasickou cache podpora vice portu 21,1080,80 atd.. a nejlepe
graf.rozhrani to asi ale nejde :{ Diky JInak zkusim ten script co jsem
napsal nahore a reknu jestli to jde