display pro Xwindows

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 11 13:56:56 CET 2002

Zbyněk Burget wrote:

> mam zase jeden zacatecnicky dotaz. Vsiml jsem si, ze pri spousteni X
> pomoci
> startx se mi vypisuje, ze je uveden neplatny dislplay, nicmene X se
> spusti a
> funguji. Tak jsem zkusil z commandline spustit fvwm nebo wmaker, tak mi uz
> to na te chybe s nenadefinovanym displayem skonci. (oba WM funguji,
> pokud je
> spoustim pomoci startx).
> env DISPLAY nadefinovanou nemam a nevim, jakou by mela mit hodnotu,
> pokud ji
> [...]

	Environmentovat promenna DISPLAY je promenna, podle ktere X-aware
aplikace pozna, na ktery X-server (a jeho display) se ma pripojit a
zobrazovat na nem to, co k zobrazeni ma.

	Tuto promennou jednak nastavuje, casto pri svem startu (alespon myslim)
X-server - takze jeji hodnota, ktera se dedi pro synovske procesy
umoznuje beh programu spustenych primo z X prostredi, nicmene, je mozne
ji nastavit i "rucne" - to by napriklad bylo nutne, pokud by se nejaky
program spoustel z textove command-line a ne z Xu samotnych.

	Nicmene, je ponekud neobvykle poustet Windows Manager "separatne" ...

	At tak ci onak, v manu popis je - viz "man X" sekce "DISPLAY NAMES".

	Podotykam, ze co se X tyce, tak jsem vecny zacatecnik, tak ne moc
nekamenujte, pokud neco neni uplne presne.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz