dummynet/queue

vita at fio.cz vita at fio.cz
Mon Dec 2 13:26:45 CET 2002

On 02-Dec-2002 Dan Lukes wrote:

>       To je stejny smer uvah jako u me - ostatne, v jednom z predchozich
> dotazu jsem vyslovne popsal priklad, kdy softwarove omezeni bylo mensi
> nez fyzicka kapacita linky (a ostatne, ty vis odkud jsem ten priklad vzal).

Asi mas pravdu, ze v principu je to stejnej pripad - po lince prijde vic nez
proleze pipou.

Akorat ze ten pripad o kterym mluvis ty a ten, na ktery se snazim napasovat ja
jsou ve svych praktickych dopadech tak rozdilny, ze me to nak nedocvaklo.

>       Ano, take predpokladam, ze tak by se to melo, u rozumne zprogramovaneho
> stacku, chovat - obzvlaste, pokud za zahozeny paket odejde zpet
> ICMP_SOURCESQUENCH (na coz BSD stack, pokud vim, reaguje zmensenim
> okna), nicmene, i kdyby na tohle ICMP nereagoval, stejne by melo dojit
> ke zpomaleni (ledaze je implementovan SACK, coz casto je, pak by to s
> tim zpomalenim nebylo az tak zhave).

Co je SACK? Je to to, cemu se v jadre FreeBSD rika "delayed ack"?
A co to presne dela?

vita