dummynet/queue

Pentium pentium.konference at seznam.cz
Thu Nov 28 23:29:08 CET 2002

Dane jak asi vis tak resim to same tak ti prikladam to co o tom vim ja:
priklad nakonfigurovani dynamickyho shejpovani:

nejrive si nadefinuju rouru o protoku 256 Mbit/S:

ipfw pipe 1 config bw 256Kbit/s queue 50Kbytes

a po te ji rozdelim na jednotliva dynamicka pasma podle vah. Napr budu
chtit jedne stanici povolit 64 Kbits a druhe 196 - coz jsou 1/4 a 3/4
celeho pasma - tomu musim prizpusbit i vahy:

ipfw queue 1 pipe 1 weight 25
ipfw queue 2 pipe 1 weight 75

mno a nakonec staci pridelit queue jednotlivym stanicim

ipfw add queue 1 ip from any to 10.0.0.1
ipfw add queue 2 ip from any to 10.0.0.2

mno a to je vse - pipe je rozdelena 25/75 tedy 64/192. Toto funguje
dynamicky - tzn. kdyz neni na queue 1 zadnej provoz tak druha queue bude
mit misto 192 Kbit/s 256 Kbit/s a obracene.

adresa www http://info.iet.unipi.it/~luigi/bsdcon01/dummynet/

Pokud chces dam ti kontakt na toho cloveka :]  Snad helpne