Zvysena prava pro nektere programy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 25 02:20:58 CET 2002

Marek Sulovsky wrote, On 11/25/02 01:48:

> Zdravim vsechny,
> nedavno jsem si konfiguroval svuj FreeBSD workstation, a narazil jsem
> na problem ze obycejni uzivatele nemohou spoustu veci jako
> * mountovat a umountovat sambu
> * lokalne prihlaseni uzivatele mountovat a umountovat cdrom
> * lokalne prihlaseni uzivatele rebootovat / haltnout pocitac
> a nejake dalsi
> nakonec jsem jej vyresil nainstalovanim sudo ale rad bych vedel,
> jestli existuje nejake jine, nativnejsi reseni.

sudo je pomerne pekne reseni. Nicmene, existuji jina, pripad od pripadu.
Co se tyce mountovani, neco vyresi "sysctl vfs.usermount=1", v jinych
pripadech muze pomoci automounter (man amd). Shutdown/reboot/halt muze,
za splneni urcitych podminek, docela dobre vyresit docela obycejny SUID
bit (man chmod). Nejake dalsi je mozne take vyresit, nejak jinak - mozna.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz