burncd(8) vypali CD, mechanika ho precte, jina ne

Jan Pechanec jan.pechanec at jet2web.cz
Sun Nov 24 19:49:28 CET 2002

On Sun, 24 Nov 2002, Dan Lukes wrote:

>	Jak lehce zjistime nahlednutim do "man burncd", "data" a "mode1" jsou
>synonyma. Takze tohle rozhodne neni klicovy ani podstatny problem.

	je to tak, i kdyz byl jsem na vazkach, prece jen mi z toho
zapisu prislo, ze by to nemuselo byt tak

>	Za zasadnejsi je treba videt chybejici sluvko "fixate" na konci
>parametru "burncd". Bez tohoto sluvka neni session uzavrena (chybi
>lead-in a lead-out), ergo, nejde ve vysledku o korektni datove CD, ergo,
>klasicke CD mechaniky jej nejsou povinny "umet" - kterehoz prava zcela
>evidentne vesmes vyuzivaji. Medium je tak videt pouze ve vypalovackach,
>ktere jaksi z principu pracovat s neuzavrenymi medii musi umet.
>
>	Neuzavrene medium lze uzavrit i dodatecne:
>burncd -f /dev/acd0c -v -s 1 fixate

	DIKY! To je ono. Ja si to neprecetl poradne ani si nevsimnul,
ze v examplech to tam presne je...

fixate        Fixate the medium so that the TOC is generated and the
                   media can be used in an ordinary CD drive.

>	Nicmene, i ja mam otazku - proc speed 1 ?

	kdysi jsem neco palil u kamose a prvni z vypalenych CD melo
problem s par bloky. Snizil jsem rychlost a dalsi byly OK. Byl to spis
pokus, medium za 6,- jsem na to obetoval :)

	diky moc, h.