Instalace portu

Petr Rehor petr.rehor at i.cz
Wed Nov 20 09:54:47 CET 2002

> Chtel bych se zeptat na takovou vec:
> Kdyz nainstaluju nejaky balik, pomoci pkg_add, tak se hezky
> prida do seznamu nainstalovanych baliku a kdyz ho potom budu
> chtit odstranit, napisu jednoduse pkg_delete bez toho, abych
> musel mit nekde zalohovany onen balik. Jednoduche a pohodlne.
>
> Kdyz ale chci nainstalovat port, ketry si musim nejdriv prelozit,
> nainstaluje se (vetsinou) pomoci make install. Jenomze tohle
> mi informace o portu do seznamu instalovanych baliku neprida.

Prida. Podivejte se do /var/db/pkg ze se tam objevil adresar
pro takto nainstalovanou aplikaci nebo si vypiste seznam
aplikaci pomoci pkg_info.

> Odinstalovat jej muzu sice (u vetsiny) pomoci make uninstall,

U vsech.
Spravne je to make deinstall.

> ale to predpoklada, ze nekde musim schovavat vsechny makefile
> a kdovi co jeste... Neexistuje nejaky zpusob, jak si z

Pomoci pkg_info nebo ve /var/db/pkg si zjistete jmeno baliku
a odinstalujte pomoci pkg_delete.

> prelozeneho portu vyrobit balik, aby se dal pripadne ze
> systemu odstranit?

make package

Balik se da do adresare portu. Pokud si vyrobite adresar
/usr/ports/packages bude se davat tam.

> Nebo jak jinak dosledovat, co vsechno k danemu portu patri,
> aby na disku nezustaval zbytecny binec?

Podivejte se do souboru /var/db/pkg/<port>/+CONTENTS nebo
pomoci pkg_info -L <port>

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz