DHCP a MAC adresy,DISKETOVA mech.,NATD,DUMMY NET,QoS a diky Danovy

Pentium pentium.konference at seznam.cz
Wed Nov 20 01:16:45 CET 2002

Predem ti chci podekovat ze se mi tak venujes Dane mas u me velkou flasku :]
Jsem jen lama ,ale kazdej roste :] Jednou budu kun

aha kde se natd konfiguruje ? Juknu do manualu ale jen tak nejaka rada
atd...

> Mimochodem, v pripade, ze se spojeni deje pomoci ppp, tak to ma 'NAT'
> schopnost primo v sobe - viz 'man ppp' sekce 'NETWORK ADDRESS
TRANSLATION'.

A co kdyz tam do budoucna chci hodit neco na rozlozeni te zateze Dummynet a
nebo QoS je potreba nejdriv rozchodit ten NAT ? Nebo mas zkusenosti s temito
programy ?

Ano deje se tak pres PPP v KDe

>  > Rad bych mel prehled treba i jen pres conzoli
>  > kolik a kdo ma jakou dhcp a jak dlouho je nejaky zpusob neco jako
> show ? Status
>  > nic neukazuje Diky

Pouzivam standart co tam je  a to je isc-dhcpd.sh

> To "jak" a "zda vubec' ale zalezi od pouziteho DHCP daemona. No,a co se
> tyce toho 'jakou' - vazne doporucuju pridelovat konkretni sitove adrese

No o to jsem se snazil nasel jsem tam nejakej konfigurak v kterem si pise
historii takze prideluje stejne ip tak jsem z nej vytahl MAC adresy a zkusil
jestli to bude fachat bohuzel nefachalo :{ mac byla nadefinovana ale nic asi
jsem to spatne napsal nekdo take rikal ze to uzivatele z win98 nepozna nevis
jak na to ?

Rad bych ti poslal ukazku ale pripojeni mi tam diky tomu wizardu nejde ted
uz snad pujde viz nize ale dalsi problem DISKETOVKA no objevi se pri
bootovani ale pak v KDE nejde mountnout nevim proc pri instalaci sem ji tam
nemel to byl asi ten problem.

>  > Jak vypnu PPP dial up wizard? Stale to chce
>  > vyber predem danych klientu potrebuji tam dat tiscali a ten tam neni
> a nevim jak
>  > to vratit nazpatek Diky
>
> Co je dialup wizard ?

To je v KDE da ti to predem dane poskytovatele czechia volny .... jejich
cisla a DNS servry pokud tenhle wizard (pruvodce)  nepouzijes tak si to
definujes sam ja jsem omylem dal pruvodce a uz se z nej nemuzu dostat ale uz
jsem si zjistil dns tiscali takze to tam prepisu a sand to pojede :]

>  > atd... Ale neobjevil se zadna ikona proste neni to windows :]  Takze
jak
>  > je spustim ty programy co jsem si nainstaloval ? Nebo jak se v nich
> orientovat
>
> Ne, toto opravdu nejsou Windows.
A o tom to je ........... :]

> Kazdy program jde spustit tim, ze na command-line napises jeho jmeno a
> stisknes <ENTER> - to je, mimochodem, zpusob, ktery na Windows funguje
> take ackoliv uzivatele Windows uz povetsinou zapomeli, k cemu je
> klavesnice. I grafickych programu je vhodnejsi ten prikaz psan na
> command-line shellu v ramci v Xech spusteneho XTermu (usetris si
> komplikace s nastavovanim DISPLAY).

Jo DOSOve prikazy znam a stale pouzivam treba exporty adresaru >> atd :]
Je to sikovna vec ja klikal i na takova ozubena kolecka :] ale to nic
nedelalo

> Co se tyce umisteni ikonky - to jakym zpusobem, kam, a zda vubec lze v
> danem X WIndows manageru umistit ikonku nelze zodpovedet bez znalosti
> toho, jaky WIndows manager je tvuj oblibeny (i tato situace je znama i
> WIndowsovskym uzivatelum, kteri si mohou z WIndows manageru vybrat mezi
> EXPLORERem a PROGMANem - jenze ani to vetsinou naprosto nevedi).

Aha me se zamlouva KDE  a pouzivam jen programy co jsou na tom 4cd ale ikony
neni tak potreba jen ze ztracim prehled co a kcemu tam je schazi nejakej
index ale projedu si packy a zkusim

> Ne, toto opravdu nejsou Windows, i kdyz, uzivatel, ktery by znal
> WIndows opravdu dobre by nahledl, ze navzdory znacne odlisnosti existuje
> preci jen velke mnozstvi stycnych bodu ...

Jo proto jsem sel do toho KDE :]

>  > Vim ze vas uz asi otravuji ale moc jste mi
>  > pomohli ze zacatku a tak doufam ze me tu budete tolerovat a nevadi
> vam moje
>  > dotazy
>
> No, mozna by neskodilo si ty dotazy trochu skladovat a posilat neco
> jako "dnesni seznam dotazu" nez psat pro kazdy dotaz zvlastni dopis - i
> kdyz, to je asi otazka osobnich  preferenci.

Prizpusobim se vam chtel jsem aby to bylo vzdy tematicky v predmetu odeleno
a podle toho kdo co vi a kdo ma chut odpovedel takhle jsem to delaly na
pandore ale necham to na vas jsem tu jen host

> Co se me tyce, me by OPRAVDU STACILO, kdybys prestal posilat v dopisech
> to HTML, ktere pak musim parsovat ocima, coz sice zvladam, ale jde to
> jde to blbe.

Aha to je tim ze to pisu z outluku promin vypnu to i kdyz mam jako prosty
text grrr to vis windows

Diky a zachovej mi prizen ....
Martin