Rozne: sendmail, delete na TTY, HDD parametre pre jadro

Petr Rehor petr.rehor at i.cz
Mon Nov 18 10:57:10 CET 2002

> To je otazka pouziteho terminalu a jeho nastaveni.
> Obvykle funkcni nastaveni je na konzoli cons25, u vzdaleneho
> pristupu je nejlepsi nastaveni "pravda" - tedy takovy typ
> terminalu, jaky konkretni program sitoveho pripojeni emuluje,
> nebo terminal jaky je k dispozici na klientske strane. CO se
> tyce definice konkretnich klaves, pak to obvykle se spravne
> nastavenym terminalem funguje, pouzit se da take "stty" (man
> stty). To, zda ma nejaka klavesa funkcnost ci nema pak take
> muze zaviset na konkretni aplikaci.

S tim jsem taky zapasil. Je to tezka magie. /etc/termcap a man
terminfo(1) jsou zajimave cteni pro dlouhe zimni vecery. Taky
klavesa ^V je v tomto pripade vas pritel (v shellu - ale I
jinde se po ^V dalsi klavesa vlozi jako kod :-)

Pro putty pouzivam tohle nastaveni:

	Terminal|Keyboard|The Backspace key: Control-?
	Terminal|Keyboard|The Home and End keys: Standard
	Terminal|Keyboard|The Function keys and keypad: ESC[n~
	Connection|Terminal-type string: vt220-color

a do /etc/csh.cshrc jsem si pro vt220 pridal

	if ($term == "vt220") then
	   bindkey '^[[3~' delete-char
	endif

protoze tcsh si, nevim proc, neprida mapovani pro Delete
podle termcapu :-(

U kozoly funguje vse krome klavesy Delete, ktera je
v /etc/termcap mapovana na \177, ale ve skutecnosti dava
^?. Asi nejlepsi by bylo opravit /etc/termcap, ale zatim
to resim tak, ze do /etc/csh.cshrc mam pro cons25 pridano:

	if ($term == "cons25") then
	    bindkey '^?' delete-char
	endif

V tcsh potom Delete funguje a jinde ho nepouzivam.

Dale je mozne si do /etc/csh.cshrc pridat

	setenv CLICOLOR

a ls bude delat barevne vypisy :-)

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz