X win... nemuze inicializovat font

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Nov 7 13:07:24 CET 2002

Ing.,BcA. Ivan Dolezal wrote (2002/11/07):
> startx jako root, X server odmital nastartovat s tim, ze nemuze
> inicializovat font Speedo (bohuzel nyni nemam presne zneni hlaseni k
> dispozici).

Zkuste dat ktrace -i startx jako root a neroot a vznikle soubory
ktrace.out dejte do /incoming na ftp.FreeBSD.cz, nebo se kdumpem
podivejte sam - myslim, ze by z toho melo byt jasne, u ceho presne
problem vznika.

>    Prosty pokus s chmod a+w na adresar s fonty Speedo nestacil :-)

Ani nemohl :-) Pokud to neni preklep, tak chmod a+rx by bylo lepsi.
Opravdu to vypada na ta pristupova prava - a ne jen u fontu.
Nenastavujete si u roota umask na 077?

>    V /etc/X11/XF86config se vubec na zadne fonty neodkazuji (vlastne je
> mi zahadou, odkud se X server dozvida o mych fontech... ale nemam to tak
> nastudovane a pokud mozno se X Window vubec nechci zabyvat).

I to by melo byt v ktrace/kdump videt.

>    A nesouvisejici dotaz: co vsechno budu muset navic udelat pro to,
> abych mohl pouzivat cestinu v UTF-8 v X (editovani HTML souboru)?

Zakladem by mohlo byt nainstalovani portu misc/utf8locale,
ale dal k tomu nic nevim, jestli to jde nebo nejde, protoze
k UTF jsem se jeste nedostal.