ISDN

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 6 22:45:45 CET 2002

Igor Cerny wrote:
> Dobry den,
> Resim nasledujici problem:
> Mam pripojenou interni kartu ISDN Asuscom. K pripojeni k internetu
> pouzivam PPP -auto s nastavenou dobou vypnuti 5 min. pri necinosti.
> Bohuzel pres den cca 7-16 hod. mne neco zapne vytaceni (3x za hod), dojde k
> pripojeni inetu, ale nedojde k zadnemu prenosu dat (mimo login).
> Protoze jsem jiz bezradny obracim se na vas s prozbou o pomoc. Nevi
> nekdo co by to mohlo vyvolat. Pripadne jak tento stav logovat.

Podivejte se na "man ppp" na "set log" - myslim, ze chcete logovat
TCP/IP. Pripadne obycejny tcpdump, kde se daji dokonce pekne nastavovat
podminky, jake musi splnit paket,ktery chcete videt (tip - podminky
nastavte stejne jako jsou podminky na vytaceni a uvidite jen "vytaceci"
pakety).

	Nejpravdepodobnejsi opravdu je, ze jde o DNS dotaz. S temi je obecne
zasadni potiz - vznikaji pomerne dost samovolne a tezko se jim uplne
brani. Nejednodussi je vyloucit tyto dotazy ze seznamu paketu, ktere
mohou zpusobit vytoceni. Nicmene, pak nastane jiny problem - prakticky
kazde spojeni zahajuje DNS dotazem a bez nej se neuskutecni, takze vam
to zase nebude vytacet vubec. To jsem nakonec vyresil proste tak, ze mam
zrizeny vnitrni nameserver, ktery je neautorizovanym sekundarem pro
jednu vybranou domenu. V browserech je pak jako domovska stranka
nastaven WWW v te domene, vytaceni pak fakticky spusti HTTP dotaz na
znamou IP adresu (protoze na tu to dokazal prevest vnitrni nameserver).
Vytaceni dokaze vyvolat i mistni SMTP serveer, ktery je nakonfigurovan
jako "relay only" na SMTP ISP (ve stejne domene jako WWW a proto i toto
jmeno dokaze vnitrni nameserver prevest.

	Posta tak dokaze odchazet, web uzivatelum funguje take (protoze
vytoceni vyvola prvni stranka).

	Vase potreby a tomu odpovidajici konfigurace ale samozrejme mohou byt jine.