No subject

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed Nov 6 10:54:00 CET 2002

Zdravim vsechny,

jsem takovy skorozacatecnik s FreeBSD a mel bych dva dotazy.

Docetl jsem se, ze pri pouziti parametru "-p" u halt nebo reboot by melo vypnout ATXovou masinu. Pak jsem se docetl, ze je potreba, aby k tomu bylo nakonfigurovane apm. Kernel je puvodni - GENERIC - dival jsem se do konfiguracniho souboru, ze je tam apm zapnute - ted nevim presne, jak to tam je, ale je tam neco ve smyslu:

device apm0 at nexus? disable flag 0x20

nebo tak nejak...

v rc.conf je apm="yes"

kdyz ovsem chci s apm komunikovat (treba jen príkazem apm), tak mi to tvrdi, ze "apm: can't open /dev/apm: Device not configured"
zkousel jsem i znovu MAKEDEV apm, ale bez uspechu. V BIOSu je APM samozrejme povolene. BSD pocitac nevypnou, ale napr. Win2k jej vypinaji naprosto spolehlive...

Druhy problem, ktery resim, je pouziti PD mechaniky. System o ni nevi. Je na sekundárním IDE ale opět Device not configured. Nevim, jestli je potreba nekde rict, ze se jedna o vymenne medium...