backup

pavrda at zbraslav.cz pavrda at zbraslav.cz
Mon Nov 4 15:40:51 CET 2002

Zdravim,

toto tema by me take zajimalo, asi spis zkusenosti a metody, nez jak
funguje ktery prikaz. Muj klasicky server je sam v kancelari, zensky
pres nej jedou inet pres ISDN, maji na nem dokumenty, nekteri zakaznici
IS pro starou foxkou. Ceho se bojim, ze jednoho dne shori serveru disk
a vsechna data jsou v riti. V ten okamzik je pro me dulezita moznost a
rychlost vsechno vratit.
V soucasne dobe to delam tak, ze 1x tydne pustim tar na koren
a kazdy den tar -mtime, ktery zazalohuje zmeny za ten den a pres sambu
to nakopu na jednoho z klientu.

Asi mi nekdo reknete, ze jsem stastny clovek, navic odvazny a ze se mam
na co tesit, az takovou zalohu budu skutecne potrebovat a pak si uziju
pri nastavovani nove masiny.

Vim, ze by bylo lepsi pouzivat dump a restore, kde se daji pouzit
sofistikovana zalohovaci schemata, ale zkousel jsem tekhle jednou
kopirovat disk (podle navodu v HandBook) a ukazalo se vhodne byt v
single user mode - ale to se preci neda delat automaticky.

Jarda