Bezpecnostni patche bez prekladace a CVS?

Roman Neuhauser neuhauser at bellavista.cz
Tue Oct 22 12:12:05 CEST 2002

# ivan.dolezal at vsb.cz / 2002-10-21 21:34:41 +0200:
> [...]
> desitky hitu denne, vlastni program, ktery si ale prelozim bokem sam
> nekde na HP Test Drive nebo si v nejhorsim nainstaluji nekde bokem
> FreeBSD jednorazove na nejaky primereny harddisk) a mozna i MTA s
> miniaturni zatezi (jednotky e-mailu denne) a prilezitostne provadet
> dalkovou spravu te veci pres SSH.
>
>     I rozhodl jsem se podivat se na FreeBSD.
>
> Vec 1: zjistil jsem prohlidkou Security Advisories, ze je to zatim
> jediny mne znamy system, u ktereho zrejme *musim* (chci-li aplikovat
> patch) sahat na CVS, zdrojove texty a prekladac.

    na CVS pokud vim ne. Security Advisories snad obsahuji ftp odkazy na
    dotycne patche, ne?

> To mi ovsem velice nevyhovuje... nebo jsem jenom neco prehledl?
> Existuje neco jako dselect u Debianu (zcela zdarma), up2date u Red
> Hatu (pro osobni portrebu zdarma), windowsupdate.microsoft.com ve
> Windows (v cene produktu) nebo dupatch Digital Unixu (kdyz si kupujete
> system za milion), ktery snadno a rychle vyhodnoti, ktere binarni
> soubory je potreba vymenit a vymeni je?

    pokud vim, nic takoveho neexistuje.

> Vec 2: s litosti jsem zjistil, ze i kdyz je instalace FreeBSD velice
> mala, porad jeste prilis velika (i pri volbe Minimal).

    to souhlasim. oficialne distribuovana FreeBSD je ponekud monoliticky
    system.

> Davam zbabele prednost neoptimalizovane univerzalni predvarene binarce
> pro i386 pred stahovanim gigabajtu zdrojoveho textu pomoci CVS (maje
> malilinkaty harddisk a pomalou linku).

    roman at freepuppy ~ 1018:0 > du -hs /usr/src
    319M    /usr/src

> PicoBSD nechci - neni moc aktivne udrzovane. Spis bych potreboval neco
> jako Velmi Selektivni Distribuci BSD, Ktera By Se Mi Nesnazila
> Instalovat Napriklad Perl I Kdyz Je To Moc Hezky Jazyk A Jindy S Nim
> Casto Pracuji.

    problem je AFAICT v tom, ze perl je potreba pri kompilaci systemu.
    (vim, ze se pracovalo na odstraneni teto dependence, ale jestli to
    bylo jen v CURRENT, nebo i STABLE, to nevim)

> Nebo bych aspon uvital radu, jak jiz behem instalace ihned umazavat to,
> co nechci. Prostym prepnutim do holografickeho shellu behem instalace
> pomoci Alt+F4 se mi nepodarilo prijit na to, kam se doopravdy rozbaluji
> data.
> Poradite  mi nejaky trik na zmenseni instalace, pripadne jiny OS
> (NetBSD, OpenBSD, Hurd :-) )?

    mno, pokud se rozhodnete trvat na FreeBSD (coz neni nutnost), ja
    bych doporucoval toto reseni:

    1) druhy, rychlejsi pocitac na kompilace
    2) release(7)
       http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?manpath=freebsd-stable&query=release

--
If you cc me or take the list(s) out completely I'll most likely
ignore your message.