Apache-SSL

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 17 23:05:30 CEST 2002

Petr Janecka wrote:
> Dobry den,
> /usr/local/sbin/apachectl startssl
>
> Zahlasi mi to chybu:
> Syntax error on line 237 of /usr/local/etc/apache/httpd.conf:
> Cannot load /usr/local/libexec/apache/libphp4.so into server: =
> /usr/local/libexec/apache/libphp4.so: Undefined symbol =
> "ssl_onceonlyinit"
> ./apachectl start: httpd could not be started
>
> na netu jsem se docetl, ze je to chyba PHP ve spolupraci s IMAP-SSL ale nikde
> jsem nenasel reseni.

	PHP prelozeno se IMAL/SSL podporou a IMAP knihovny jsou bez SSL. Je
nutne PHP prelozit s podporou IMAP bez SSL (pozor, ale stale musi byt
prelozeni pro SSL Apache, tedy s EAPI rozhranim - to je vec na tom,
jestli je podpora IMAPu se SSL nebo bez nezavisla), nebo je nutne
C-CLIENT knihovny prelozit se SSL podporou.

	Bohuzel, musim konstatovat, ze "packages" a ani "ports" system neni
prilis vhodny pri instalace modularnich programu, tedy napriklad Apache,
protoze neni schopen dostatecne dobre zajistit konzistence mezi ruznymi
verzemi a/nebo dokonce stejnymi verzemi, ale prelozenymi s ruznym
zpusobem (coz je tento pripad). Napriklad, az prelozite c-client
knihovny se SSL a nekdy pozdeji se rozhodnete nainstalovat pine, je
vysoce pravdepodobne, ze ten vam je zase prepise na spatne a kvuli
instalaci pine vam prestane apache zase fungovat ...

	Takovehle veci je bud' nutne, bohuzel, znat, nebo (protoze kdo by to
porad sledoval) se na instalaci z packages a portu v nekterych
specifyckych pripadech (jako je zrovna Apache a PHP) vykaslat, stahnout
si zdrojaky a prelozit si to zcela sam. Je to tak jistejsi a bezpecnejsi.

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz