user restrictions

adam adam.gargulak at i.cz
Wed Sep 4 14:11:23 CEST 2002

Ahoj

Takze ja jsem toto resil s wu-ftpd jelikoz ma mnohem vice vlastnosti oproti klasickemu ftpd ve FreeBSD (kompresi, tar, accouting apod), staci na to nasledujici:

uzivatel musi mit urcen svuj root adresar pomoci "/./" v passwd a musi byt v nejake specificke skupine napr ftp :
/etc/passwd:
manicka:*:2000:100:ftp:/ftp/manicka/./:/bin/nologin
/etc/group:
ftp:*:manicka

pak staci v /usr/local/etc/ftpaccess mit polozku guestgroup a v ni skupinu ftp nebo vsechny:
guestgroup      ftp

Vse je napsano v man ftpaccess.

Jo jeste je samozrejme nutne mit v adresari uzivatele vytvorene podadresare a soubory:
/ftp/manicka/etc/passwd
/ftp/manicka/etc/group
/ftp/manicka/bin/ls
/ftp/manicka/bin/gzip
/ftp/manicka/bin/tar
/ftp/manicka/bin/compress
/ftp/manicka/bin/cksum

(normalne ti v bin staci ls pokud ostatni prog. nevyuzivas)

Potom co se uzivatel prihlasi provede se chroot do jeho adresare a on uvidi pouze svuj adresar ktery se bude jevit jako / .

					Adam

Pak staci v konfiguraci wu-ftpd /usr/local/etc/ftpaccess pridat