pomaly pristup na ZIPku a USB fotak

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Mon Aug 26 14:36:24 CEST 2002

Tomas Pluskal wrote (2002/08/26):
> Zkusil jsem tedy zrusit msdos filesystem na zipce a dat tam UFS, a hle -
> rychlost se zvysila na cca 700 KB/s !!!

Aha, a ja myslel, ze zkousite aspon dd nebo tak neco... Pro mereni
prenosove rychlosti nepouzivat ani msdosfs, ale pokud mozno ani
ffs, protoze nikdy nevite, co s tim OS udela. Na takove veci se musi
pouzivat neco ve stylu dd a treba si i tak zjistit zavislost mezi
rychlosti a velikosti bloku.

> Cely problem tedy neni ani v ata.c, ani v umass.c, ale v msdos
> filesystemu.

Tak to jo, problemy s msdosfs jsou zname. Krasne je to videt, kdyz
se pripoji oddil z pevneho disku s msdosfs a zkusi se na nej zapisovat
velky soubor. FreeBSD se pak zacne zadrhavat a zapis je hodne pomaly
+ viz iostat (alespon na mem pocitaci ;-). Nekdo jiny to spis popisoval
tak, ze msdosfs nevyuziva diskovy podsystem OS, ale vse si nejak dela
sam (jako workaround myslim doporucoval pouzit mtools, ale nikdy jsem
je nezkousel).