nefunguje mi ethernet

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 13 11:27:59 CEST 2002

Jakub Klečka wrote:
> Zdravim.
> Sorry, ze tady s tim otravuju, ale uz fakt nevim jak dal. Potrebuju zprovoznit pripojeni k internetu pres DHCP, ale nejak mi to nefnguje(sitova karta : Realtek 8129/8139 PCI Fast Ethernet adapter). Kdyz nabiha system tak mi to napise(mimo jine):
>
> rl0:<Realtek 8139 10/100BaseTX>at device 11.0 on pci2
> rl0:<couldn't map ports/memory
> device_probe_and_attach:rl0 attach returned 6

> Dival jsem se do Handbooku a FAQbooku a ponastavoval jsem vsechno mozny (dhclient.conf,ifconfigy do rc.conf atp.), ale stale nic.

	Nema smysl cokoliv ponastavovavat na karte, kterou se systemu
nepodarilo uspesne ovladnout a tedy z jeho hlediska vubec neexistuje.

	Mohly by to byt "vycerpane" zdroje - v config sekci pri startu
instalace zkuste povyhazovat vsechna zarizeni, ktera v pocitaci nemate
(treba z oddilu Network vsechny karty, protoze v teto sekci jsou pouze
ISA zarizeni). Osobne se ale nedomnivam, ze je to tim.

	Je to spise problem hardware nez software. Muzete zkusit v BIOSu zmenit
nastaveni "PnP OS" z YES na NO nebo obracene, s kartou jste dostal
disketu s konfiguracnim programem - mel byste overit, zda neni karta
nastavena nejak nevhodne.

					Dan

P.S. upozorneni pro uzivatele serveru www.freebsd.cz (vcetne mail
konferenci). Server je umisten na Male Strane blizko zaplavove oblasti.
Nelze zarucit, ze nedojde k vypadku jeho provozu

--
Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz