Nevyhody NATu

Vladimir Kotal vladimir.kotal at xs26.net
Wed Aug 7 10:53:55 CEST 2002

On Wed, Aug 07, 2002 at 09:49:27AM +0200, Jiri Rosenmayer wrote:

> Asi takhle, vim ze pri pouziti Mobilni adresy je potreba nejak pouzit
> autentizaci, pokud chci aby paket necestoval pres muj "domaci router" a chci
> aby pouzil nejkratsi cestu za pomoci "IP options", ale abych se priznal, nezkoumal
> jsem zatim jak.  Takze nemuzu rict, jestli se mi to libi nebo ne.

V jednoduchosti to funguje takto:
Pokud si zarizeni chce podrzet statickou IP adresu pri ceste mezi sitemi,
a detekuje ze se ocitlo v jine siti nez pred "chvili" (napr. pomoci Router
Advertisement paketu), projde autokonfiguraci, ziska tzv. care-of-address
a oznami svemu home-agentovi a vsem uzlum s kterymi az dosud komunikoval
zmenu sve polohy. Ty pak upravi sve routy.

Bezpecnostni Extension hlavicky hraji jednak roli pri predavani informaci
o zmene polohy - tyto informace jsou autentizovany pomoci transportniho
modu IPSec.

Pokud dostane home-agent paket urceny pro mobilni zarizeni, forwarduje
tento paket pres IPSec tunel na posledni hlasenou polohu zarizeni.

Na navrhu IP mobility je velmi hezky videt, jak je potreba aby se vsechny
pekne vlastnosti IPv6 poskladaly dohromady a umoznily aby to korektne
fungovalo.

> :-))). Zadna moznost jak to pustit skrz (aspon v GUI, mozna ze nekde hodne nizko
> se to da prekonfigurovat ). Proste IP Options se dneska dropuji, tak to vidim ja.

No ano.

> ja bych to taky rad videl optimisticky. Ale jak jste sam poznamenal, protokol je
> radove slozitejsi. Abych se sam priznal, to co jsem napsal, jsou veci, ktere mi po
> nejakem pocatecnim zkoumani IPv6 vrtaly hlavou a doufal jsem ze vyvolam nejakou diskuzi.

V zasade by se take dalo rict, ze navrh protokolu je docela jednodchy, ale
implementace je velmi komplexni. (zkuste odebirat napr. NetBSD tech-net)

v.