Upgrade na 4.6-RELEASE-p1

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Jul 4 11:26:15 CEST 2002

Liquid wrote (2002/07/04):
> vilik# uname -a
> FreeBSD vilik.uff.cz 4.5-RELEASE-p7 FreeBSD 4.5-RELEASE-p7 #0: Mon Jul  1
> 21:02:58 CEST 2002     root at vilik.uff.cz:/usr/src/sys/compile/VILIK  i386

Aha, a jsme myslim doma.

> Stahnul jsem ISo image z ftp.freebsd.org. Tam by se snad pod nazvem 4.6 disc1
> tad mela skryvat 4.6, ne?

Urcite, ale v 4.6 instalaci z ftp.FreeBSD.org jadro podle konfiguracniho
souboru VILIK opravdu byt nemuze :-) V binarnich upgradech si moc jisty
nejsem, ale predpokladam, ze se aktualizovalo jen jadro /kernel.GENERIC,
ale rucne kompilovane jadro /kernel (asi) zustava netknute? Nebo mate
nekde nastavene, ze se ma bootovat jine jadro nez /kernel?

> Je tedka 4.6 stable? Kde ji stahnu?

V soucasne dobe je asi jedine rozumne misto snapshots.jp.FreeBSD.org.

Jeste k tomu -STABLE vs. RELENG_X_Y: Souhlas s Martinem. Jen doplnim,
ze napriklad jsou lide (ja), kteri moc netouzi po upgrade sendmailu kazdy
"den", jak je to ted ve -STABLE, ale jsou i lide (nebudu jmenovat, neni
tu), kteri naopak kdyz ve -STABLE nevidi nejnovejsi verzi sendmailu, tak
-STABLE povazuji za hodne zastarale :-) No ale presto trackuju -STABLE.
S tou stabilitou je to tak i prakticky a obcas to ve -STABLE nezvladnou,
takze ne vsechny -STABLE jsou uplne -STABLE. Naposledy treba upgrade
sedu - chvili tam byl problem s prikazem "y" nebo neco takoveho.

PS: Na zaklade nekterych dotazu/nejasnosti/... sem brzo napisu
zkraceny navod s ukazkami souboru, jak aktualizovat FreeBSD ze
zdrojaku. Ja mam tento zpusob nejradsi. Castecne i proto, ze je
tim kazdy system svym zpusobem unikatni a doufam, ze to trosku
ztezuje prulom do systemu (jine offsety atd.). Navic lze takto
velmi dobre spojovat nove /etc s jiz existujicim /etc, cimz mam
po starostech s udrzbou konfigurace.