JDK

mkes at ra.rockwell.com mkes at ra.rockwell.com
Fri Jun 28 10:53:41 CEST 2002

Pokusim se o hruby, nikoliv podrobny navod.

Potrebujes fungujici instalaci FreeBSD, doporucoval bych 4.5 nebo 4.6.
Je dobre mit jiz nainstalovane XFree86 nejlepe verze 4.xx protoze ten port
to vyzaduje a usetris si spoustu casu kdyz to nebudes muset tahat a
prekladat. Prestoze v "dependencies" JDK portu se uvadi  XFree urcite verze
je mu to celkem jedno.
Doporucuji stahnout a nainstalovat posledni distribuci portu -
ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/branches/-current/ports.tar.gz. S tim
muze byt problem pokud uz nejake aplikace mas nainstalovane mohou porty
obsahovat novejsi verze a napr. v pripade portu gettext starsi a novejsi
verze nebyly schopny zit spolu.
Dal doporucuji, ale neni to nutne, projit si  "dependencies" toho portu (
http://www.freebsd.org/ports/java.html port  jdk-1.3.1p6_4) a pokud mas
moznost nainstalovat nektere jako hotovy package tak to udelat - usetris si
cas (a nekdy i nervy).

Potom vlezes do /usr/ports/java/jdk13 a reknes make.
Spusti se ten "build" toho portu, budou se stahovat, prekladat a instalovat
ty z "dependencies" , ktere jeste nejsou nainstalovane.
V urcitou chvili se to zastavi a bude si stezovat, ze nema ty zdrojaky
linuxoveho JDK od Sunu a rekne ti, kde je mas manualne stahnout. Poslat ti
je nemuzu protoze jsou to 2 macky kolem 29MB a my mame  urcita omezeni na
velikost attachmentu. Ono ani nezaskodi, kdyz si to zkusis sam stahnout
protoze se pritom musis zaregistrovat u Sunu a pokud chces s Javou vice
pracovat ver mi, ze se na ten vyvojarsky server Sunu jeste parkrat podivas
takze se ti ta registrace bude hodit (poznamenej si nekam jmeno a heslo).

Az stahnes ty zdrojaky a das je to /usr/ports/distfiles pustis znovu ten
make.
Pak uz by to melo bezet bez problemu. Trva to dost dlouho.
Pokud to dobehne OK reknes make install a pripadne make clean abys smazal
nepotrebne soubory, ktere vznikly behem prekladu.

Pokud budes mit problem a nebudes chtit cekat az se vratim posli dotaz do
mailing listu freebsd-java at FreeBSD.ORG on ti nekdo poradi.

Podobnym zpusobem nainstalujes ten Tomcat - ( port  jakarta-tomcat-4.0.3_9
jestli do te doby nebude novejsi). Propojeni Apache s Tomcatem tak aby
Tomcat obsluhoval JSP a samotny Apache se staral napr. o staticke stranky
apod. to zatim nemam hotove. Podle toho co o tom vim je k tomu treba
mod_webapp coz je novejsi vec, ktera ma nahradit drivejsi mod_"ted si
nevzpomenu" a dosud neni v portech...   Coz ti ovsem nebrani experimentovat
s Tomcatem a bezet jeho vlastni webserver na jinem portu nez Apache.

Pokud jde o to JDK1.4 tak ten Hotspot, ktery podstatne urychluje beh je
(pokud jde o specifikaci) jiz soucasti JDK od verze 1.2, ale ten vitual
machine muze bezet i bez jeho podpory. U JDK1.4 se s nim nejak vic pocita
(podrobnosti nevim, vymyslel bych si). Podle toho co mam moznost seldovat
na tom mailing listu (nakonec to bylo videt i v tom co jsem vcera posilal)
jsou ted 2 priority - dodelat HotSpot pro stavajici JDK1.3.1 a dokoncit JCK
tesy tak aby bylo mozne to JDK davat jako package. Podle meho nazoru prace
ne JDK1.4 zacne az po te to tohle bude dosazeno a v tu dobu uz bude FreeBSD
5 jako -stable.

Mira

"Liquid" <liquid at liquid.cz>@freebsd.cz on 06/27/2002 09:56:12 PM

Please respond to users-l at freebsd.cz