JDK

mkes at ra.rockwell.com mkes at ra.rockwell.com
Thu Jun 27 18:03:17 CEST 2002

Ktere JDK 1.4 ?  Nativni verze 1.4 pro FreeBSD zatim neni (ani v dohlednu)
takze patrne emulace JDK pro Linux.

Jinak k puvodnimu dotazu:

Nativni JDK pro FreeBSD je ve verzi 1.3.1 patchset 6. Build toho portu je
trochu pakarna to protoze se vychazi ze zdrojaku JDK pro Linux na ktere
jsou uplatneny patche, ktere to priohnou pro FreeBSD. Zdrojaky JDK pro
Linux se MUSI stahnout manualne od Sunu kvuli licenci no a pak se pusit ten
port. Ono to nainstaluje linuxove JDK, provede patch zdrojaku a v jistou
chvili take pouzije javac z toho linuxoveho JDK. Po tom co to dobehne uz to
linuxove JDK neni k nicemu potreba (je to docela macek) a lze ho
odinstalovat.

Jak linuxove tak nativni JRE je zatim dost pomale. Linuxove kvuli emulaci,
ktera navic neemuluje tak dobre aby se dal pouzit HotSpot. FreeBSD je
pomale protoze ten HotSpot zatim neni hotovy. Dela na tom nejaky Bill Huey
a pry uz mu to chodi. Ten vyvoj HotSpot(u) je sity na miru -current protoze
ty nove veci jako SMPng a KSE umozni vyrazne zefektivneni behu a ocekava
se, ze pak by to nativni JDK mohlo byt hodne rychle. Jinak Hotspot je taky
nutnou podminkou pro to aby mohlo byt nativni JDK 1.4

JDK jako hotovy package je hudba budoucnosti. Sun totiz neumoznuje
distribuci binarni verze JDK, ktere neproslo tzv. Java Compatibility Test.
Uz se na tom sice pracuje, ale bylo dost tezke ze Sunu dostat JCK test kit,
ktery dodavaji jen za dost velke penize a bylo s tim i spousta jednani
pravniku.

Takze pokud chces mit nativni JDK neni jina cesta nez jit pres ten port. Uz
jsem to parkrat absolvoval a da se to. Klidne bych ti i poradil, ale
pozitri mizim skoro na mesic pryc, mimo dosah Internetu.

Mira

Juraj Lutter <otis at wilbury.sk>@freebsd.cz on 06/27/2002 05:28:04 PM

Please respond to users-l at freebsd.cz

Sent by:  owner-users-l at freebsd.cz