MTA

Josef Hrabec hrabec at jtp.cz
Thu Jun 27 16:55:52 CEST 2002

----- Original Message -----
From: "Dan Lukes" <dan at obluda.cz>
To: <users-l at freebsd.cz>
Sent: Wednesday, June 26, 2002 5:21 PM
Subject: Re: MTA

> Takhle nejak vypada typicka "FLAMEWAR START" otazka. Jesteze jsou
> ucastnici teto konference tak rozumni ...
>
> Pokud vam jde o statistiku, co kdo pouziva, tak snad by se to take takhle
> dalo zjistit, ale ja si spise myslim, ze byste si chtel vybrat neco pro
> sebe - a to nelze pokud nereknete, co si od MTA vlastne slibujete za
sluzby.

> Nemate-li zadne specificke pozadavky, pak mohu doporucit nasledujici
> rozhodovaci algoritmus:
>
> 1. jste-li zvykly na nejaky MTA, ktery je na FreeBSD dostupny, pouzijte
ten.
> [...]

Omouvam se, ale opravdu me ani ve snu nenapadlo, ze by muj dotaz mohl
vyvolat nejaky flame war. Jedine co jsem chtel vyvolat byla debata o tom,
"co kdo pouziva". Sam uzivam na serverech sendmail a rovnez mi plne
postacoval az do chvile, kdy jsem potreboval nastavit drochu "drsnejsi"
antispamingova pravidla nez je zvykem. A protoze se mi v konfiguraci
sendmailu nepodarilo najit co jsem potreboval zajimalo me, co misto
sendmailu uzivaji nejradeji ostatni.
Osobne se mi velmi zalibila navrhovana kombinace qmail-mysql + courier imap,
i kdyz je otazkou, jestli pro pocet uzivatelu ktery se pohybuje radove spise
v desitkach ma smysl se do toho poustet. Nic mene, dekuji vsem za poskytnute
tipy.

A jestli mohu jeste nakonec malou otazku ohledne sendmailu i kdyz je OT -
prestoze se specielne sendmailem zabyva konference mailto:sendmail at linux.cz
,tam se mi vsak odpoved najit nepodarilo.
Pri odesilani mailu se overuje IP adresa pocitace ktery mail posila v access
databazi, zda-li je povolena jako RELAY (v pripade ze neni, mail je
odmitnut). Pomoci FEATURE(relay_mail_from), lze v databazi access
kontrolovat take adresu From, jakou vyplni mail klient. Ale nepodarilo se mi
dosahnout toho, aby se pri odeslani posty pres smtp server se sendmailem
zkontrolovala nejenom IP adresa odesilajiciho pocitace, ale take hlavicka
From. A to proto, aby si uzivatele nepsali jako from jine adresy nez adresy
z nasi domeny (pripadne pouze adresy jim pridelene), nasli se totiz jedinci,
kteri takto cinili a zasilali maily pod cizimi jmeny a s cizimi domenami. Ja
vim, jednodussi a ucinejsi je vinika predevsemi ihned zastrelit a ostatni si
uz daji na podobne prohresky pozor....  humanejsi by vsak bylo, tomu zemezit
nejakym technickym prostredkem. :-)

Dekuji, Pepa.