antivir nebo filtr

Rehor Petr petr.rehor at i.cz
Mon Apr 22 09:04:07 CEST 2002

> asdres odesilatele
>
> Jen se chytim dotazu, pokud nekdo mate nejakej filtr na
> klasickou otravnou reklamu ap. Muzete se o nej podelit.
> Rad bych pri tvorbe vlastniho z neceho vysel.

Pro sendmail se mi osvedcil tenhle tandem DNS blacklistu:

FEATURE(dnsbl,`bl.spamcop.net',`"550 Spam blocked; see:
http://spamcop.net/w3m?action=checkblock&ip="$(dequote ""
$&{client_addr}$)')
FEATURE(dnsbl,`relays.ordb.org',`"550 Mail from open relay is
rejected; see http://www.ordb.org/lookup/index.php?host="$(dequote ""
$&{client_addr}$)')

Ve Spamcopu se objevuji zaznamy velmi rychle (pokud se z dane IP
adresy zaregistruje spam) a v ORDB jsou uvedeny zaznamy pro
mailery, ktere byly uspesne otestovany jako open relay. Podle logu
odmitame pres 500 mailu mesicne v pomeru cca 1:5 pro spamcop
(je to dano i tim, ze spamcop je prvni a pokud zafunguje, tak
ordb se uz netestuje).

Doporucuju pridat do access radku:

		cz	OK

a pripadne par IP adres od nestastniku, kteri si ani neumi nastavit
reverzni DNS zaznamy pro sve postovni servery (pokud jste ochotni
s takovymi lamery komunikovat) aby jste byli schopni prijimat postu
z cech, protoze az prilis mnoho jich je na blacklistech (pomerne casto
jsou to freemailove sluzby).

Posledni dobou se objevila nova neprijemna praktika - posilani spamu
pres zalozni mailery (MX s vyssim cislem). Aby to fungovalo, musi
byt ty blacklisty i na nem.

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 (38) 731 28 08
Fax: +420 (38) 731 14 80
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz