odmontovany NFS adresar

Michal Fric Michal.Fric at i.cz
Mon Apr 15 09:57:21 CEST 2002

Jiri Rosenmayer wrote:
> Dobry den,
>
>  Mam na vas jeden takovy dotaz. Kolega na svem pocitaci vysdilel adresar
> pres NFS, ja ho na svem pocitaci namontoval ( jako /adresar ) a on pak vypnul
> pocitac. Ja mam ten  adresar
> porad namontovany. A ted jsem v situaci, ze nemuzu ten adresar odmontovat
> ( mount -f /adresar nefunguje ). Navic, vsechny procesy, ktere si sahnou do toho
> adresare zmrznou a nejdou killnout. Evidentne cekaji na I/O a signaly se k nim
> nedostanou. Takze jsem dneska rano prisel k pocitaci a bezelo mi tam nekolik
> [...]

Dobry den

U NFS jsou dulezite parametry s kterymi svazek mountujete. Po letmem
nahlednuti do man mi prijde, ze defaultni hodnoty s touto situaci moc
nepocitaji a nezbyde vam nic jineho nez restart. IMHO procesy jsou ve
stavu cekani na dokonceni sys callu a neni mozne je normalnima
prostredkama prerusit. Aby jste se teto situaci priste vyhnul musite si
lepe vyladit parametry pri mountovani nfs.

cut and paste z man mount_nfs

-i      Make the mount interruptible, which implies that file system
         calls that are delayed due to an unresponsive server will fail
         with EINTR when a termination signal is posted for the process.

PS Jsem predevsim Linuxak, je-li ve FreeBSD neco jinak jiste mne nekdo
chytrejsi opravi.

--
S Pozdravem
Michal Fric