Live aktualizace PHP Apache atd.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 5 08:04:10 CEST 2002

akela_at_terminal.cz at no.spam wrote:
> [...]
>  >> ziveho weboveho serveru a hlavne zavislosti na nosnych balicich (apache,
>  >> php, mysql).

>  Dan> Zcela otevrene receno, resim to tak, ze nepouzivam pro Apache a
>  Dan> souvisejici kompomenty (tedy vcetne PHP) packages ani porty a prekladam
>  Dan> si je ze zdrojaku sam. Duvodem jsou prave problematicke dependence. Kdyz

> hmm , nevidim tak velky rozdil mezi prekladem pres porty a mimo ne .
> Osobne bych dal prednost portum ,ktere si muzu kdykoliv prizpusobit
> a je prehled ( i pro ostatni ) , jaky sw je nainstalovan .

	Rozdil v portech je ten, ze ony si sami, a tedy bez (dle meho) dostatecne
kontroly zacnou tahat dependence a preplacnou ti (mozna) spoustu
knihoven - takze sice mas pomerne slusnou jistotu, ze Apache ti chodit
bude, ale mozna prestane chodit neco uplne jineho ...

	A to nemluvim o pripadech, kdy jsou nejake knihovny prelozene treba i
sice z portu (o vlastnim prekladu ze zdrojaku vubec nemluvim) ale s
nejakymi doplnujicimi parametry - takze jsou prelozeny "nedefaultne".
Pak se ti stane, ze po instalaci (upgrade) pine prestane chodit IMAP
over SSL - proste proto, ze mily PINE "upgradoval" automaticky zastarale
libc-client, jenze pri automacickem prekladu z portu tak nejak
nezjistil, ze ja je potrebuji -DWITH_SSL. Ostatne, i ono PHP muzes mit
(a dost casto mas) prelozeno "nedefaultne" a takovy automaticky upgrade
ti tedy muze zkomplikovat zivot. To, ze mam do noveho GD ze starsich
verzi backportovanou podporu pro GIFy (takze umi vsechny nove formaty a
GIF k tomu) a jakykoliv nevyzadany automaticky upgrade to samozrejme
podela pomijim.

	Nicmene, castecne mas pravdu - a ja upravuji svoji radu - pokud na onom
pocitaci pouzivas vyhradne PORT a/nebo PACKAGES system a vystacis si s
defaultnimi hodnotami, pak s timto systemem spise problemy nejsou (zbyva
ovsem trvat na tom, ze pokud nahodou zjistit, ze jsou, pak to prakticky
nejsi schopen rychle a rozumne uvest v puvodni stav, protoze leckdy ani
nevis co vsechni to kde preplacal - a tak stale povazuji tento system
pro produkcni WWW server za spise nevhodny); pokud si ale prakticky
cokoliv prekladas ze zdrojaku, nebo pokud i v PORT systemuy pouzivas
nejake nedefaultni optiony pro make, pak je port system nutne pouzivat
VELICE obezretne, nebo se jeho pouziti spise vyhybat - prinejmensim u
tech software, ktere se prekladaji bez vetsich problemu i bez PORT
patchu, coz Apache i PHP je.

> [...]
>  Dan> pristoupim na par stranek, zejmena tech, ktere by mohly kvuli upgrade
>  Dan> verze nejake komponenty prestat fungovat - a pokud zjistim problem,
>  Dan> stoji dalsich cca 5 vterin vypadku sestreleni noveho Apache a spusteni
>  Dan> *.old binaru.
>
> ja to delam vetsinou presne opacne . Kdyz se vyskytne nejaky problem s
> modulem , lze ho vzdy zvlast prekompilovat , aniz by bylo nutne
> prekompilovavat cely apache i se vsemi moduly . Dalsi popsany postup
> je stejny jak u  apache se statickymi nebo dynamickymi moduly.

	Jo, prave za predpokladu, ze ti mile dependence pri prekladu onoho modulu
neprekopaly pulku systemu, coz se lehce muze stat. Pak uz to tak lehce
(prejmenovanim onoho jednoho modulu) zpatky nevratis ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz